torsdag 23 oktober 2008

Student i Uppsala var det

Idag provade vi studentmössor och vi beställde och jag valde innerfodret "Uppsala" istället för "Lund", fastän det var finare bara för att jag kände mig som en svikare annars. Den enda som förstod var pappa. "Röd är väl tufft :D" För min pappa är bäst. Ändå jag tog den fulare (jag kanske byter sen). Det kan vara jobbigt det där med att ta beslut ibland känner jag. Varför ska jag bestämma så mycket i onödan? Jag gillar inte fåniga beslut. Eller jo det gör jag visst för min mössa skulle vara perfekt, inte alls som någon annans tydligen (de inser inte vidden av den väl dolda perfektionen som skall komma att blomstra upp på studentdagen). Det var jätteroligt måste jag säga. Att prova studentmössor. Annars har jag mest skrivit essä hela dagen och suttit på max och fixat bluetooth på min dator (alltså har jag dragit över några från mobilen nu). Nej jag är långt ifrån klar med essän - back to work.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahah, din mössa blir bra :) rätt är häftigt ;D

Catharina sa...

anonym: rött menar du? Grejen är ju att jag inte har rött utan blå-gult-fult! Jag funderar på att byta